הסודות מאחורי המדפים – הקופה מקום חוויתי – רק בישראל
כמו שנאמר בארץ נהדרת "ואל תשכחו יש לנו ארץ נהדרת" עולה בזיכרוני בכול פעם שאני עומד בתור בקופה בסופר ולמה - שהרי באמת רק בישראל איזור הקופות הוא "האזור המעניין של הסופר", כולם נאנחים שם, מסתכלים אחד בעגלתו של השני קצת בגלל הסקרנות ובעיקר על מנת להיזכר אולי שכחנו משהו בתהליך המייגע ולא רוצים להינזף ולעבור את המסלול בשנית (כמו "הרצון העז" לא לחזור על הבראור)?
זהו המקום להחלפות מתכונים, זה המקום להוציא את הסקרנות שלנו, אשר אין לה מעצורים בכסות שאלה כמו מה את עושה עם הירק הזה - או האם המוצר הזה טוב - או האם הוא במבצע ?
האם גם אתם עורכים מדי פעם את מבחן העגלה שלכם ?
לא מדובר חלילה בבדיקת התקינות של העגלה או בגובה הסל שלה, אלא מדובר כאן במין משחק שבו מתבוננים בעגלה של אחד הלקוחות ולומדים ממנה על האישיות שלו ועל הרגל הצריכה ומנסים לראות האם קיים קשר בין מראה העגלה למראה הלקוח.
משחק מעניין המומלץ לערוך אותו גם בזוגות ואך כך להחליף רשמים.
ניתן כאמור ללמוד הרבה על המשפחה דרך מה שרואים בעגלה, האם המשפחה צמחונית או מעדיפה מוצרים אורגניים, האם נוהגים לקנות מבצעים או רק מוצרים איכותיים, האם משפחה אוגרת או קונה מה שנדרש לה למספר ימים מועט, האם אוהבים טרי או שימורים, האם יש לה בעל חיים ואם כן מהו, או האם יש תינוק או נכד - בקיצור לא מעט ניתן ללמוד מהעגלה של האיש שלידך.
ישראל מתקדמת מאוד בכול הקשור למערך הקופות, בין השאר בגלל חברות תוכנה ישראליות אשר מוכרות את מוצריהן בחו"ל, מוצרים אשר פותחו כאן ונוסו בסופרים בארץ.
לצד פיתוח התוכנות המתקדמות, מתחילים בישראל לתת גם דגש על עמדת הקופאית ולסביבת העבודה שלה לצד פיתוחים של קופה בשירות עצמי, בה כול לקוח מעביר את המוצרים שלו בעצמו ובכך ניתן לצמצם את עליות השכר המשולמות לקופאיות.
בימים אלה נערכים פיילוטים בנושא לצד בחינת שיעור הפחת, קרי מוצרים אשר הישראלי בוחר לפלח ולא להעבירם בקופה ואו להעבירם בקוד אחר או הפחתה בכמות למול עליות כוח האדם של הקופאיות – ואל תשכחו יש לנו ארץ נהדרת – שנה טובה.
יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר